Opony (dętkowe) - prośba o poradę
Autor | Wiadomość |
---|---|
Dawid ![]() ![]() Posty: 155 Miejscowość: Krk - Kurdwanów Dołączył: 7 cze 08 |
|
A to mnie zaskoczyło. Bananafrog - lepiej zacznij od nieco wyższego ciśnienia niż 2,5 bara, żeby nie złapać laczka od razu. Potem jak stwierdzisz, że można mniej to dopiero popuszczaj. W ogóle na oponie z tego co pamiętam to pisze, że ciśnienie minimalne to jest właśnie te 2,5 bara a max bodajże 4 bary. ![]() |
|
| |
spootnick ![]() ![]() ![]() Posty: 584 Miejscowość: Kraków Dołączył: 30 maj 08 |
|
O jakiegoś czasu jestem fanem niemieckich testów tylko języka nie znam![]() |
|
| |
bananafrog ![]() ![]() Posty: 103 Miejscowość: Krk Ruczaj Dołączył: 13 lut 09 |
|
Tak, tak, na wszelki wypadek zacznę od 2.8-3.0, zobaczymy jak się będzie jeździć. Prawdopodobnie przed Krynicą uda się tylko jeden test. Zawsze coś. Jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc, szczególnie Dawidowi! | |
Edytowane przez bananafrog dnia 06-08-2010 22:03 | |
| |
Michnik ![]() ![]() Posty: 1087 Miejscowość: Kraków Dołączył: 5 kwi 06 |
|
Dużo też zależy od "pojemności powietrznej" opony, inaczej jej szerokości. Tzn na oponie 1.9 przy 2 barach jest większe prawdopodobieństwo laczka (zwykle to snejk) niż przy oponie 2.3. Śmigam na Mountain Kingach 2.2 i ładuję do nich zwykle 2,2 bara na przód i na tył. Na Gato 1.9 przy 2,5 bara miałem laczka za laczkiem. Sam producent Gato zaleca do mojej wagi minimum 2,9 bara. Opona oponie nie równa i najlepiej potestować samemu. |
|
| |
bananafrog ![]() ![]() Posty: 103 Miejscowość: Krk Ruczaj Dołączył: 13 lut 09 |
|
Testy osobiste są git, ale maraton nie jest do tego najlepszą okazją ![]() | |
Edytowane przez bananafrog dnia 07-08-2010 23:19 | |
| |
drag ![]() Posty: 148 Dołączył: 7 cze 10 |
|
Jako ze mam Kendy Karmy opony przeznaczone bardziej na suche warunki planuje zakup oponki na przod ktora bedzie sobie radzic w blocie i moze w sniegu . Przednia Karma ktora jest w stanie idealnym idzie na tyl , zaleta tej opony to niskie opory toczenia. Chcialbym wybrac cos z ponizszej listy opon. 1.Toro 2,15 2.Michelin AT 2,0 3.Michelin Country Mud 2,0 z drozszych 4.Medusa 1,8 5.Nobby nic 2,1 Medusa jest Kevlarowa , reszta to drut. Medusa jest rowniez najlzejsza bo wazy tylko 480g. Jest jesze wiersja 1,55 ktora jest tansza i wazy mnie niz 400g ![]() |
|
| |
Pirx ![]() ![]() Posty: 663 Miejscowość: Klucze Dołączył: 16 maj 07 |
|
Mogę tylko wypowiedzieć się o Toro: opona dość uniwersalna, ze wskazaniem na trudniejszy teren, błoto jej niestraszne, ale pod warunkiem, że nie jest gęste, jak w Krynicy. Zakleja się wtedy bardzo, oczyszcza średnio. Rzadkie błoto, jak w Krakowie i np. Złotym Stoku nie robi na niej wrażenia. Po asfalcie idzie dość ciężko, w terenie lubi niskie ciśnienie, ładnie jedzie po korzeniach, kamieniach itp. | |
| |
Axi ![]() ![]() ![]() Posty: 3258 Miejscowość: Kraków Dołączył: 8 sie 06 |
|
Jak na błoto, to raczej opony węższe niż 2.0. Np. Toro 1.85. Opony typowo na błoto mają nawet 1.7-1.5 (Geax Barro Mud 1.7, Schwalbe Black Shark Mud), tylko że to chyba bardziej się sprawdzi na XC po błocie, gdzie większość trasy jest po zbliżonym podłożu niż na maraton.
Pozdrawiam |
|
| |
drag ![]() Posty: 148 Dołączył: 7 cze 10 |
|
toro w wersji 1,85 kosztuje bagatela 149zl ![]() wezme chyba Michelin country mud a opony Geax Gato gdzie maja w Krakowie?? Jeszcze nad nimi pomysle w wersji 1,9 drut | |
Edytowane przez drag dnia 01-09-2010 15:08 | |
| |
Axi ![]() ![]() ![]() Posty: 3258 Miejscowość: Kraków Dołączył: 8 sie 06 |
|
No lekko się zdziwiłem, że zaliczasz Toro do tanich opon, ale przecież do portfela zaglądał Ci nie będę ![]() Pozdrawiam |
|
| |
bananafrog ![]() ![]() Posty: 103 Miejscowość: Krk Ruczaj Dołączył: 13 lut 09 |
|
Geaxa mają sporo w WF-sporcie przy Kobierzyńskiej, nie jestem pewny czy akurat Gato, ale chyba tak. W razie czego sprawdź telefon na stronie www i zadzwoń. Nawiasem mówiąc, oferta na ich stronie www niekoniecznie jest 'na sklepie'. | |
| |
przemo ![]() ![]() ![]() Posty: 558 Miejscowość: Kraków Dołączył: 31 sie 06 |
|
Ja geaxa kupowałem w Bikershopie | |
| |
drag ![]() Posty: 148 Dołączył: 7 cze 10 |
|
dzieki za namiary na Geaxy Axi zobacz na allegro od ilu zaczynaja sie Toro , bodajze od 55zl za wersje drut . |
|
| |
Cvbge ![]() Posty: 769 Dołączył: 13 sty 07 |
|
Z opon najbardziej nadających się na błoto mam tylko Schwalbe Little Albert 2.1. Zastanawiam się czy warto kupować jakieś wąskie opony typu Hutchinson Toro 1.85 (trochę szeroka?), Maxxis Medusa 1.80, Geax Barro Mud 1.7? Czy różnica między Little Albertami a tymi oponami będzie niewielka, czy ktoś ma porównanie? BTW na allegro nie ma żadnej wąskiej Toro, szerokie rzeczywiście od 55zł | |
Edytowane przez Cvbge dnia 01-09-2010 22:07 | |
| |
Jacekddd ![]() ![]() Posty: 530 Miejscowość: Kraków Dołączył: 23 paź 09 |
|
Doczytuję bo niedługo chyba będę kończył oponę przynajmniej tylną i się rozglądam co wybrać odpornego o dobrej przyczepności. Dzisiaj miałem pierwszy raz możliwość sprawdzania ciśnienia przy nabijaniu kompresorem. Wcześniej wszystkie końcówki presta w rowerach pompowałem ręcznie a więc bez manometru i cóż się okazało? Od razu zaznaczam, że po gumach na maratonie w Krk na początku sierpnia nieco podniosłem ciśnienie w obu oponach ale głównie w tylnej. Przed pompowaniem przód 1bar, tył 1,6 bar ! Prawdopodobnie pierwszą gumę złapałem przy podobnym ciśnieniu. Teraz też się nie mogłem zmusić na więcej jak poczułem jak to jest twarde w praktyce i ustawiłem przód 1,9 tył 2,5 bar i pojechałem trasę mieszaną. Na asfalcie jest lepiej ale na zjazdach tył chodzi na boki jak nie wiem co. Jak Wy tak możecie jeździć? Będę się musiał na nowo przyzwyczajać do roweru. Jacek Quest XS, Kross |
|
| |
Kubak ![]() ![]() ![]() Posty: 2452 Miejscowość: Kraków-Zielonki Dołączył: 21 mar 07 |
|
Z opon najbardziej nadających się na błoto mam tylko Schwalbe Little Albert 2.1. Zastanawiam się czy warto kupować jakieś wąskie opony typu Hutchinson Toro 1.85 (trochę szeroka?), Maxxis Medusa 1.80, Geax Barro Mud 1.7? Czy różnica między Little Albertami a tymi oponami będzie niewielka, czy ktoś ma porównanie? Na wycieczki nie ma sensu opona 1,8. Powoduje gorsze prowadzenie na na zjazdach, mniejszy komfort. Węższą oponę stosuje się bo ma mniejsze opory toczenia, a w błocie wąskie opony nie pływają po powierzchni i zapewniaja większa przyczepność na podjazdach. To ma znaczenie podczas ścigania, na wycieczkach to przeszkoda. Szersze opony (od 2,0) i więcej są bardziej uniwersalne i komfortowe. Куба |
|
| |
Kocur ![]() ![]() ![]() Posty: 1596 Miejscowość: Kraków Dołączył: 15 kwi 06 |
|
Ja bym dodał że nawet 2.2 na wycieczki asfaltowe są ok ale zaraz mnie MiśQ szyderca dorwie ![]() MOMENT OF TERROR IS THE BEGINNING OF LIFE |
|
| |
szbiker ![]() ![]() ![]() Posty: 2370 Miejscowość: Kraków Dołączył: 29 kwi 09 |
|
Takie jak Maja !!! ![]() ![]() |
|
| |
Cvbge ![]() Posty: 769 Dołączył: 13 sty 07 |
|
Maja ma 2.2 na wycieczkach asfaltowych? ![]() |
|
| |
szbiker ![]() ![]() ![]() Posty: 2370 Miejscowość: Kraków Dołączył: 29 kwi 09 |
|
Czy ja muszę się tłumaczyć z żartów ? ![]() ![]() | |
Edytowane przez szbiker dnia 05-09-2010 11:36 | |
| |
Skocz do Forum: |