Artykuły: Porady, testy, opinie
- Maratony rowerowe i zawody XC 86
- Nasze wyjazdy i treningi 18
- Porady, testy, opinie 13
- Rajdy na orientację i inne zawody 13
- Turystyka krajowa na rowerze 20
- Turystyka piesza 9
- Turystyka zagraniczna na rowerze 32
- Wszystkie 191
Przymiary do łańcucha, czy warto ich używać?
Ocena:
(1)
26 października 2016
Przymiary do łańcucha pozwalają na w miarę dokładną ocenę zużycia łańcucha, a co za tym idzie jego wymianę nim zacznie demolować pozostałe elementy napędu. Spotkałem się z głosami, że jest to wymysł producentów łańcuchów aby zapewnić im większy rynek zbytu. Zwłaszcza, że w momencie gdy przyrząd sugeruje wymianę, na napędzie nie widać żadnych śladów zużycia. Czy rzeczywiście?
Test Cannondale Synapse Red 2014
Ocena:
(2)
01 października 2013
Udało się. Mam szansę przejechać się na szosie z najwyższej półki. Nigdy na takiej nie jeździłem, więc na samą myśl czuję emocje. Tester ze mnie żaden, więc postaram się opisać tylko subiektywne odczucia.
O sprzęcie Cannondale’a do testów dowiedziałem się od Tomka z iSportu jeszcze przed wyjazdem na maraton MTB w Wałbrzychu. Od lat dużo czytałem o rowerach tej marki, często bardzo pozytywne opinie. Jedyne, co trochę mnie zawsze dziwiło, to chęć robienia przez Amerykanów rzeczy po swojemu: wszyscy znają Lefty’ego, do tego ich własne standardy korb, pakietów i inne.
Wyjazd wspomniałem, bo miał wpływ na test. Otóż po walce na trasie maratonu, zakończonej bezpiecznym dojazdem na metę, wracałem na kwaterę do mycia. Chwila dekoncentracji i wjechałem rozpędzony w lampę uliczną, odbijając się od niej jak ping pong. Uderzenie przyjąłem na klatkę, zasłaniając się lewym barkiem :-(. Bolało w chwili zderzenia, bolało w nocy, ale rano w niedzielę miałem mieć przecież Cannondale’a Synapse! Najnowszy model firmy na rok 2014, z nową całkowicie przemodelowaną ramą. Jak doczytałem użyto do niej nowego miksu włókien węglowych.
O sprzęcie Cannondale’a do testów dowiedziałem się od Tomka z iSportu jeszcze przed wyjazdem na maraton MTB w Wałbrzychu. Od lat dużo czytałem o rowerach tej marki, często bardzo pozytywne opinie. Jedyne, co trochę mnie zawsze dziwiło, to chęć robienia przez Amerykanów rzeczy po swojemu: wszyscy znają Lefty’ego, do tego ich własne standardy korb, pakietów i inne.
Wyjazd wspomniałem, bo miał wpływ na test. Otóż po walce na trasie maratonu, zakończonej bezpiecznym dojazdem na metę, wracałem na kwaterę do mycia. Chwila dekoncentracji i wjechałem rozpędzony w lampę uliczną, odbijając się od niej jak ping pong. Uderzenie przyjąłem na klatkę, zasłaniając się lewym barkiem :-(. Bolało w chwili zderzenia, bolało w nocy, ale rano w niedzielę miałem mieć przecież Cannondale’a Synapse! Najnowszy model firmy na rok 2014, z nową całkowicie przemodelowaną ramą. Jak doczytałem użyto do niej nowego miksu włókien węglowych.
Opona Rubena Scylla Top Desing
Ocena:
(3)
03 maja 2011
SCYLLA TOP DESIGN - Grey Line / V96 / 54 - 559
Od początku sezonu zabieram się do napisania recenzji moich nowych opon. Ciągle mam wątpliwości, że zrobię to nierzetelnie i niefachowo. Ale skoro od ponad miesiąca jeżdżę na tych oponach i jestem zachwycony to chyba jednak w końcu trafiłem coś co mnie pasuje. Wcześniej jeździłem na Phytonach, Nobby Nic'ach, IRC-Serac'ach, Maxiss-Mobster i Panaracer'ach Smoke. A może nie tylko mnie?
Od początku sezonu zabieram się do napisania recenzji moich nowych opon. Ciągle mam wątpliwości, że zrobię to nierzetelnie i niefachowo. Ale skoro od ponad miesiąca jeżdżę na tych oponach i jestem zachwycony to chyba jednak w końcu trafiłem coś co mnie pasuje. Wcześniej jeździłem na Phytonach, Nobby Nic'ach, IRC-Serac'ach, Maxiss-Mobster i Panaracer'ach Smoke. A może nie tylko mnie?
Zanim zapakujesz sakwy
Ocena:
(3)
19 marca 2010
Wiosna już jest faktem, najwyższy czas kompletować sprzęt na wyprawy rowerowe. Jak ważny jest dobór sakw możemy się przekonać kiedy otwieramy je po rzęsistej ulewie, albo podczas zjazdu po wyboistej drodze. Prezentuję tu test sakw Ortlieb Back Roller Classic (1900g / 40l); Sport Arsenal 312 Expedice (1790g / 40l) oraz Crosso Dry Big (1650g / 60l)
Izotoniki
Ocena:
(9)
28 stycznia 2010
Co pić w trakcie treningu, a co w trakcie zawodów? Każdy z nas zadaje sobie to pytanie. Nie jestem specjalistą od żywienia, ale potrafię zestawić pewne informacje. Tekst ten jest tylko zbiorem danych jakie na opakowaniach umieszczają producenci.
Sport to zdrowie – czyli jak zaplanować niepowtarzalnego sylwestra.
Ocena:
(0)
07 stycznia 2010
Kiedy w dniu 30 grudnia 2008 roku czołgałem się do pracy zgięty niczym „stary dziadek chory na korzonki” jeden z moich kolegów stwierdził z przekąsem: „Sport to zdrowie”. Wtedy wynikiem urazu była siłownia. W tym roku postanowiłem siłownie odpuścić by spędzić atrakcyjnie sylwestra.
Maleństwo. Test pompki Crank Brothers Power Pump
Ocena:
(0)
29 maja 2008
„Wszystka układa się bardzo dobrze gdy nagle… głośny syk i mlaskanie tylnej opony zatrzymują mnie na dłużej. Nie ma co załamywać rąk, momentalnie zabieram się do roboty. Opona już ściągnięta, obeszło się nawet bez łyżek. Już założona nowa dętka i teraz dopiero zaczyna się zabawa.”1
Komu się coś takiego nie przytrafiło… Mimo dobrania opon i ciśnienia do warunków na trasie, przejechania wielu km bez żadnych niespodzianek nagle, w najmniej odpowiednim momencie może się przytrafić laczek. Na zawodach zapewne najlepiej sprawdzi się pompka na naboje. Jednak korzystanie na co dzień z takiego dobrodziejstwa może okazać się dość kosztowne. Chyba że gumy łapiemy rzadko. W przeciwnym wypadku warto zapotrzyć się w zwykłą pompkę. Czy Power Pump będzie dobrym wyborem?
Komu się coś takiego nie przytrafiło… Mimo dobrania opon i ciśnienia do warunków na trasie, przejechania wielu km bez żadnych niespodzianek nagle, w najmniej odpowiednim momencie może się przytrafić laczek. Na zawodach zapewne najlepiej sprawdzi się pompka na naboje. Jednak korzystanie na co dzień z takiego dobrodziejstwa może okazać się dość kosztowne. Chyba że gumy łapiemy rzadko. W przeciwnym wypadku warto zapotrzyć się w zwykłą pompkę. Czy Power Pump będzie dobrym wyborem?
Wielkie koło w ofensywie - 29ery
Ocena:
(0)
21 września 2007
Wprowadzamy 622 milimetrowe koło do MTB
29ery (czyt. tłenty najnery) to gama rowerów górskich na budowanych na obręczy 622mm - identycznej jaką stosuje się w rowerach szosowych i krosowych.
Zanim zaczniemy dywagacje i zanim drogi czytelniku zaczniesz w myślach zaprzeczać moim wywodom, zastanów się czemu większość rowerów górskich jest na obręczy 559mm? Jeżeli nigdy nie zdarzyło ci się pojeździć na rowerze z innym rozmiarem kół to proponuję przesiądź się na rower z kołami 24” pojeździj np. pół roku i następnie wróć do klasycznej 559mm
29ery (czyt. tłenty najnery) to gama rowerów górskich na budowanych na obręczy 622mm - identycznej jaką stosuje się w rowerach szosowych i krosowych.
Zanim zaczniemy dywagacje i zanim drogi czytelniku zaczniesz w myślach zaprzeczać moim wywodom, zastanów się czemu większość rowerów górskich jest na obręczy 559mm? Jeżeli nigdy nie zdarzyło ci się pojeździć na rowerze z innym rozmiarem kół to proponuję przesiądź się na rower z kołami 24” pojeździj np. pół roku i następnie wróć do klasycznej 559mm
Kross Level V6 - 2 częśc testy i podsumowanie.
Ocena:
(2)
22 lutego 2007
Dużo czasu już minęło i wypadało podsumować ten test, tym bardziej, że była okazja sprawdzić sprzęt w boju. Maraton w Zawoji 2006 pojechałem właśnie na Krossie. Nie robiłem tuningu gdyż zamierzałem przetestować go takim jakim jest. Jedynie założyłem SPD co jest chyba oczywiste. Żona z niepokojem w oczach obserwowała moje przygotowania i co chwilę powtarzała żebym nie zniszczył jej pięknego, czerwonego jednoślada.
Ja oczywiście obiecywałem, ale w głębi serca wiedziałem, że nie będzie litości. Bo co to za test by był ? Rower do maratonu musi być testowany na maratonie właśnie i w dodatku bez taryfy ulgowej.
Ja oczywiście obiecywałem, ale w głębi serca wiedziałem, że nie będzie litości. Bo co to za test by był ? Rower do maratonu musi być testowany na maratonie właśnie i w dodatku bez taryfy ulgowej.
Kross Level V6
Ocena:
(0)
13 kwietnia 2006
Rower Kross Level V6 trafił do mnie przez przypadek , a decyzja o jego zakupie była bardzo spontaniczna. Udało mi się kupić tzw. wersję sponsorowaną i za rower o wartości katalogowej 2400 zł. zapłaciłem 1300 zł, a do tego otrzymałem jeszcze kompletny strój kolarski i kilka gadżetów.
Po wyjęciu z pudełka maszyna prezentuje się bardzo okazale. Piękny czerwony kolor, białe napisy i szeroka gięta kierownica sprawiają bardzo miłe wrażenie. Od razu widać jednak, że nie jest to rower do ścigania chociaż wiadomo powszechnie, że właśnie czerwone rowery są najszybsze :)
Po wyjęciu z pudełka maszyna prezentuje się bardzo okazale. Piękny czerwony kolor, białe napisy i szeroka gięta kierownica sprawiają bardzo miłe wrażenie. Od razu widać jednak, że nie jest to rower do ścigania chociaż wiadomo powszechnie, że właśnie czerwone rowery są najszybsze :)
Na zachód od Krakowa - 03.03.2006 - test GPS
Ocena:
(0)
04 marca 2006
Dzisiejszy dzień zaczął się pięknie. Od rana słońce zaglądało do okien i wywoływalo dobry nastrój. Po wypełnieniu domowych obowiązków z radością ubrałem się w rowerowe ciuszki i rzucając pogardliwe spojrzenie na trenażer wyszedłem na polko. Słoneczko mocno świeci ale ciepełka z niego niewiele. Nic to - trzask wpinanych bloków i już pomykam ulicą w kierunku Lasku Wolskiego. Mam dużo czasu i zamierzam go jak najepiej wykorzystać. Na podjeździe pod ZOO robię test i osiągam czas 8.30 - co w porównaniu do mojego rekordu wynoszącego 7 minut nie robi dobrego wrażenia. Jednak nie zrażam się tym, zima, zimowy rower, zimowe ciuchy - będzie lepiej :))
GPS - początki
Ocena:
(0)
25 lutego 2006
Początki rozgryzania urządzenie firmy Garmin nie były łatwe ale jak się okazało nie każdy diabeł taki straszny jak go malują. Już po kilka godzinach zabawy potrafiłem obslugiwać podstawowe funkcje tej maszynki. Ten artykuł nie jest poradnikiem technicznym więc nie będę wnikał w szczegóły. Chcę się tylko skupić na efektach jakich daje posiadanie GPS. Bedą pojawiać się w tym dziale tracki oraz profile tras jakie uda mi się osobiście przejechać. Mam taki mały plan aby stworzyć bazę podjazdów w Polsce z graficznie przedstawionymi danymi. Już kilka takich stron istnieje lecz ograniczają się one do dróg asfaltowych, a poza tym jest ich tam naprawdę niewiele.
Zawsze chciałem wiedzieć jakie jest przewyższenie na podjeździe pod ZOO w Krakowie, teraz już wiem i od tego właśnie zacznę.
Zawsze chciałem wiedzieć jakie jest przewyższenie na podjeździe pod ZOO w Krakowie, teraz już wiem i od tego właśnie zacznę.
Wyposażenie na wyprawę z sakwami.
Ocena:
(1)
03 lutego 2006
Artykuł ten powstał tylko i wyłącznie na podstawie moich osobistych doświadczeń jakie zebrałem podczas moich wypraw i wycieczek rowerowych. Adresuję go do wszystkich czytelników tej witryny. Ma on służyć radą dla początkujących jak i też być pomocą dla tych doświadczonych sakwiarzy. Stworzyłem go też dla siebie aby uniknąć wielokrotnego tworzenia listy potrzebnych rzeczy.